gastvrijheidsbeleving receptiediensten

Het volgende komt je ongetwijfeld bekend voor: Je hebt zojuist een gesprek met iemand gehad en hoewel je een aantal weken later, de exacte inhoud van dit gesprek, niet meer precies herinnert. Ben je daarentegen wel in staat om aan te geven wat je op dit specifieke moment van jouw gesprekspartner vond. 

Volgens Amerikaans schrijver en theoloog vergeten uw gasten wellicht wat je hebt gezegd, maar nooit hoe je ze hebt laten voelen. Dit fenomeen wordt ook wel de gastvrijheidsbeleving genoemd.

Bovenstaande filosofie sluit aan bij de gedachtengoed van Real Estate Facility. Natuurlijk willen wij als facilitair dienstverleners allemaal een glimlach op andermans gezicht teweegbrengen. Dit bevestigt dat de aandacht die wij onze gasten bieden een positief verschil maakt. Een glimlach die ons ervan overtuigt dat de ander onze inzet als speciaal ervaart en nog zal herinneren, lang nadat de gast onze laatste woorden is vergeten. De gastvrijheidsbeleving van uw organisatie wordt dus geheel bepaald door de herinneringen van uw gasten en is daardoor cruciaal.

Een onvergetelijke gastvrijheidsbeleving en ervaren receptionistes. 

Ten eerste is de beleving van de klant is ten alle tijden doorslaggevend. Gastvrijheid is een beleving van de gast (Dit wordt ook de gastvrijheidsbeleving genoemd). Deze beleving van de gast is altijd de uitkomst van een teamprestatie, ook al ziet de gast misschien maar één á twee medewerkers.

Hierin draait alles om aandacht. Aandacht van de medewerker voor de gast en aandacht van de facilitair manager en voor de medewerker. Om de kracht van Hospitality optimaal in te zetten, is het cruciaal voor alle managers om hun leiderschap als een vorm van gastheerschap te zien.

Iedere facilitair dienstverlener zou de gastvrijheidsbeleving van hun gasten als uitgangspunt moeten nemen. Gastvrijheidsbeleving gaat over de glimlach van de gast. Dat wil zeggen dat gastvrijheidsbeleving gaat over de totale beleving, het zorgen van herinneringswaardige momenten voor de gast en het belang van een positieve eerste indruk. Hoewel dit vanzelfsprekend klinkt, kunnen veel organisaties echter nog een hoop winst behalen.

De eerste indruk is cruciaal voor de gastvrijheidsbeleving van uw gasten.

Ten tweede is de eerste indruk doorslaggevend. Deze eerste indruk wordt de eerste-zeven-secondemoment, of zelf het eerste-drie-seconde-moment genoemd. Omdat de gast razendsnel een eerste indruk heeft, is het belangrijk om als organisatie geen genoegen te nemen met een  acceptabele service. Daarentegen raden wij aan, om uitsluitend te streven naar een memorabele service. Dit betekent dat je moet streven naar het teweegbrengen van een persoonlijke indruk met een hoge positieve herinneringswaarde. Benieuwd naar tips voor het perfecte ontvangst? Lees Meer...

Ten derde Hospitality en gastvrijheid draaien ten alle tijden om de glimlach van de gast die verrast wordt door het extra stapje dat de medewerker zet. Ter illustratie: Van het weggeven van een glimlach worden wij zelf een rijker mens. De aandacht die anderen aan ons besteden brengt het beste in ons naar boven. Daarom is wederkerigheid de kern van gastvrijheid evenals dat gastvrijheidsbeleving  gaat over het overtreffen van verwachtingen en het creëren van positieve ervaringen die onthouden worden lang nadat de gebeurtenis heeft plaatsgevonden.

Facilitaire dienstverleners met expertise maken het verschil

Tot slot is voor ogen houden van je eigen doelstellingen cruciaal. Kortom: Wij hebben er – vanaf de start van Real Estate Facility – voor gekozen ons niet te laten leiden door de behoefte aan groei in omvang, maar enkel de behoefte aan groei in kwaliteit. Om het gastheerschap tot in de perfectie te beheersen, hebben wij door de jaren heen altijd gekozen om onze energie en financiële middelen te steken in verbetering en aanscherping van waar wij goed in zijn en waar ons filosofie en hart ligt. Wordt Real Estate Facility hier ooit de grootste speler mee? Nee, maar hier streven wij ook niet naar.

Waar het om gaat is dat wij een deskundig specialist zijn. Wat wij doen doen wij goed. Door altijd te communiceren, luisteren, goed te kijken en met opdrachtgevers in gesprek te blijven over specifieke wensen en behoeften, streven wij naar een vertrouwde duurzame relatie met onze gasten en opdrachtgevers.

Real Estate Facility is de uitbestedingspartner op het gebied van receptiediensten. LEES MEER…

Mocht u geïnteresseerd zijn in een analyse van uw guest journey of een gesprek over echte gastvrijheid in uw kantoor en werkomgeving, neem dan contact op met Dominique Wubbolt.

Wordt u liever teruggebeld? dit is geen probleem. Vul onderstaand formulier in, en wij nemen op een tijdstip naar wens, contact met u op.

Telefoon: 036-3037005  –Mobiel: 06-26704693 – Mail: Dominique@realestatefacility.nlAdres: Transistorstraat 7-c 1322 CJ Almere

Receptionistes van Real Estate Gastvrijheidsbeleving

9 + 11 =

0 reacties

Trackbacks/Pingbacks

  1. Het belang van een ervaren gastvrouw of gastheer. | Real Estate Facility - […] Het afscheid is minstens zo belangrijk als het ontvangst. Een gast onthoudt immers zijn of haar laatste herinnering het…
  2. Hoe receptionistes bijdragen aan een memorabele gastbeleving | - […] daadwerkelijk betreedt, is het belangrijk dat deze beleving ten alle tijden goed is. In de blog Receptionistes zijn cruciaal…
  3. Hoe ervaren receptionistes meerwaarde creëren voor bezoekers! - […] Lees nu ook onze blog: Ervaren Receptionistes zijn cruciaal voor de gastvrijheidsbeleving […]
  4. receptionistes nodig? | Ervaren parttime of fulltime receptionistes inhuren - […] verbeteren de ervaring van uw gasten. Het is belangrijk dat zowel bezoekers als medewerkers zich prettig en fijn voelen.…

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Receptiediensten uitbesteden?

Wil je meer informatie over de receptiediensten van Real Estate Facility? Neem dan contact met ons op of laat je gegevens achter en wij laten zo snel mogelijk van ons horen.

Indien u behalve over Receptiediensten meer wilt weten over: Receptiediensten basic Receptiediensten full, Facility management, werving en selectie of wilt u meer informatie over ons. klik dan op de desbetreffende link

DutchEnglish