Je receptie uitbesteden kan zeer lucratief zijn. Echter dien je wel de juiste receptiedienst te selecteren. In deze blog zetten wij alle voor- en nadelen op een rij. 

Receptie uitbesteden en kosten besparen. 

Om te beginnen: De receptie is het eerste wat klanten zien of horen als ze binnenkomen. De receptionist is doorslaggevend voor de gastvrijheidsimago van uw organisatie. Kleinere bedrijven denken vaak dat het te duur is om een fulltime receptioniste in dienst te nemen. Ook voor grotere bedrijven kan een fulltime receptionist in eigen dienst niet altijd rendabel zijn, bijvoorbeeld door de extra tijd en werk wat je er aan hebt. Je receptie uitbesteden kan daarentegen voor zowel een een klein bedrijf als een groot bedrijf uitkomst bieden.

Receptie uitbesteden aan een specialist.

Bij uitbesteding van de receptie haalt u de expertise en ervaring van de dienstverlener in huis. Deze samenwerking lijkt misschien een grote stap, maar dit is het echter niet. Uitbesteding is in veel gevallen rendabel. Een goede receptionist is analytisch sterk en weet de vraag achter de vraag te achterhalen.

Kosten of besparen?

Op het eerste gezicht lijkt het uitbesteden van de receptie een kostbare keuze. Gevoelsmatig lijkt het of je een groot bedrag betaalt. Echter is dit bedrag onderverdeeld in allemaal kleine bedragen. Zo zijn er loonkosten, vakantiegeld, sociale premies en reiskosten. Daar komt een vergoeding aan de leverancier voor de werving, selectie, training, begeleiding, vervanging van vakanties en ziekte en planning bij. Dit lijkt misschien veel, maar is het echter niet.

Geschikt personeel werven is een tijdrovende klus. In veel gevallen levert deze klus niet het gewenste resultaat op. Daarentegen scheelt het uitbesteden van de receptie veel tijd. Ter illustratie is het niet langer nodig om zelf receptionistes te screenen of te contacteren. Daarnaast behoren ziektekosten, functioneringsgesprekken, roosters maken en de receptie opvullen tijdens vakantie en ziekmeldingen tot de verleden tijd.

Met de Receptieservice Basic realiseren wij een kostenbesparing tot wel 40%. Zo kan het bijvoorbeeld verstandig zijn om deze besparingen mee te wegen in uw keuze.

Meer tijd voor uw corebusiness.

Door uitbesteding van de receptie verandert de rol van de facility manager. De facilitair manager geeft opdracht tot uitvoering van facilitaire taken. Doordat de facilitair manager deze taken overhandigt aan de uitbestedingspartner, is er meer tijd voor zaken die er toe doen. Je moet daarbij denken aan de doelstellingen in kaart brengen en haalbaar maken. Tot slot kan de facility manager de kosten beter beheersen en is er meer tijd om een inspirerende en productievere werkomgeving te creëren.

Ervaren receptionistes zijn cruciaal voor een memorabele gastvrijheidsbeleving.

De beleving van de klant is doorslaggevend. Gastvrijheid is een beleving van de gast. Deze beleving van de gast is altijd de uitkomst van een teamprestatie, ook al ziet de gast misschien maar één á twee medewerkers. Hierin draait alles om aandacht.

Zoals bij elke zoektocht kijk je allereerst naar het cv vervolgens nodig je iemand uit op gesprek en check je zijn of haar referenties. Een goede gastvrouw beschikt over de volgende kwaliteiten: ten eerste is de receptionist analytisch sterk. Ten tweede moet een gastvrouw goed kunnen luisteren en de vraag achter de vraag willen achterhalen. Tot slot worden de werkwijzen en bedrijfskleding van de receptionistes afgestemd op uw wensen en bedrijfscultuur. Zo heeft u het gevoel van een eigen medewerker.

Om te beginnen leidt het uitbesteden van receptiediensten niet alleen tot een hogere klanttevredenheid maar ook de werksfeer, de productiviteit en de reputatie van uw organisatie verbeteren. Door uitbesteding krijgt uw receptie de aandacht die deze verdient. Echter is dit nog niet voor iedereen duidelijk.

Daarnaast is er nog een reden waarom deskundige receptionistes niet mogen ontbreken in uw organisatie. Receptionistes verbeteren de gastvrijheidsbeleving. Daarnaast dragen receptionistes bij aan het verbeteren van algemene bedrijfsprocessen. Al met al betekent dit dat u zich volledig kunt focussen op uw kernprocessen.

Tot slot kan gesteld worden dat ervaren receptionistes cruciaal zijn voor een memorabele gastvrijheidsbeleving. In een eerdere blog zijn wij hier uitgebreid op in gegaan.

Deskundige Receptionistes van Real Estate Facility.

Real Estate Facility is de uitbestedingspartner op het gebied van receptiediensten en verzorgt ook het werving en het opleidingstraject van A tot Z.

Voordelen van receptie uitbesteden:

Ten eerste bent u verzekerd van een professioneel en gastvrij ontvangst. Ten tweede realiseert u een hogere klant- en medewerkerstevredenheid. Bovendien bespaart u kosten en realiseert u meer rendement over uw te beheren vastgoed. Daarnaast kunt u zich volledig focussen op uw corebusiness en tot slot bent u ten alle tijden voorzien van een 100% bezetten receptie.

receptie uitbesteden; is dit wel rendabel?
receptionistes dragen bij aan gastbeleving

Receptie uitbesteden

Wilt u meer informatie over de receptiediensten van Real Estate Facility? Neem dan vrijblijvend contact met ons op, wij helpen u immers graag!

 

DutchEnglish