receptionistes dragen bij aan gastbeleving

3 tips: Hoe receptionistes bijdragen aan een memorabele gastbeleving

in deze blog geven wij drie tips, hoe receptionistes bijdragen aan een onvergetelijke gastbeleving. Omdat de de beleving al begint ver voor de gast daadwerkelijk een pand daadwerkelijk betreedt, is het belangrijk dat deze beleving ten alle tijden goed is. In de blog Receptionistes zijn cruciaal voor de gastvrijheidsbeleving heb je kunnen lezen, hoe een receptionist de alledaagse contactmomenten met bezoekers kan veranderen in onvergetelijke momenten. Wij doen hier echter nog een schepje bovenop en delen drie tips, hoe receptionistes bijdragen aan een memorabele gastbeleving.

Tip 1: Groeten, groeten en nog eens groeten

Ten eerste is de beleving van de klant is ten alle tijden doorslaggevend. Dit wordt ook de gastvrijheidsbeleving genoemd. De gastvrijheidsbeleving van de gast moet de maatstaaf zijn. Deze beleving van de gast is altijd de uitkomst van een teamprestatie, ook al ziet de gast misschien maar één á twee medewerkers. Hierin draait alles om aandacht.

Bij Real Estate Facility doen wij het al jaren, en wij raden iedere organisatie aan, om iedere gast welkom te heten en te vragen hoe wij deze gast ten dienst kunnen zijn. Naast het feit dat dit het werk voor receptionistes heel dynamisch en interactief maakt, zorgt deze wisselwerking er tegelijkertijd voor dat gasten hun ontvangst als thuiskomen ervaren.

Tip 2: Receptionistes kunnen de wachttijd veraangenamen

Ten tweede is het belangrijk om wachttijden zoveel mogelijk te verminderen, dit is echter niet altijd mogelijk. Na de begroeting volgt de volgende fase namelijk het wachten. Indien uw gasten moeten wachten, is het noodzakelijk dat de wachtruimte opgeruimd en schoon is en een landelijke krant van dezelfde dag alsmede brochures of dergelijke tijdsversnaperingen. In veel gevallen ben je als receptionist niet in staat om de objectieve wachttijd te verkorten. Daarentegen is een receptionist wel in staat, om de subjectieve wachttijd te veraangenamen.

denk bijvoorbeeld aan het schenken van een kop koffie die beter is dan zij thuis drinken. Uw gasten verdienen immers een echte versgemalen kop cappuccino of espresso. Blijf daarnaast ten alle tijden transparant. Duurt het wachten langer? Bied dan een tweede kop koffie aan en houd de gaten op de hoogte van de eventuele langere wachttijd.

Tip 3: Een receptionist zorgt voor een goed afscheid

Tot slot is een goed afscheid minstens zo belangrijk als een professioneel ontvangst. Met een memorabel afscheid bedoelen wij natuurlijk niet dat je elke bezoeker een dood bonbons meegeeft, maar een klein beetje extra aandacht, kan daarentegen al wonderen doen. Ter voorbeeld: De receptionist begeleidt bezoekers door het kantoor naar de juiste vergaderruimte. Is lunch besteld of assistentie bij het gebruik van de beamer gewenst? De receptionist regelt het. Zodra deze service is verleend, worden de gasten echter te vaak vergeten. Wij zien helaas te vaak dat organisaties denken dat het werk erop zit. Maar niets is minder waar.

Vertrekkende gasten hebben vaak veel behoeftes. Denk aan het verstrekken van een uitrijkaart, relevante verkeers- en weerinformatie of zelf een flesje water overhandigd krijgen, zijn allemaal factoren die bijdragen aan een onvergetelijke gastvrijheidsbeleving. Deze houding zorgt voor tevreden gasten.

Onze Receptiediensten

Real Estate Facility is de uitbestedingspartner op het gebied van receptiediensten.

Wat doen wij en hoe onze receptionistes bijdragen aan een onvergetelijke gastbeleving

De receptionistes beheren de receptie en handhaven de orde. Daarnaast worden gasten op de juiste manier ontvangen en ondersteunen wij bij zowel administratieve taken als uitvoerende taken. Denk bijvoorbeeld aan: het plannen van vergaderzalen of het verwerken van post. Onze receptiemedewerkers maken mensen blij, verhogen de productiviteit en dragen bij aan een veilige werkomgeving. Lees hier meer over alle voordelen van de receptiediensten.

Om het gastheerschap tot in de perfectie te beheersen, hebben wij door de jaren heen altijd gekozen om onze energie en financiële middelen te steken in verbetering en aanscherping van waar wij goed in zijn en waar ons filosofie en hart ligt. Wordt Real Estate Facility hier ooit de grootste speler mee? Nee, maar hier streven wij ook niet naar.

Waar het om gaat is dat wij een deskundig specialist zijn, wat wij doen doen wij goed.

Jouw receptiediensten uitbesteden

Het is belangrijk dat zowel bezoekers als medewerkers zich prettig en fijn voelen. Ten eerste verbetert dit de productiviteit en bovendien verlaagt dit het ziekteverzuim en tot slot zijn medewerkers gelukkiger en ook loyaler. Maar er is nog een reden waarom veiligheid belangrijk is. Een veilige omgeving zorgt er namelijk voor dat iedereen zichzelf kan zijn.

Ervaren receptionistes verhogen de veiligheid van je pand en leveren kosten besparing op. Doordat wij altijd letten op wie het pand betreedt, zorgen wij ervoor dat iedereen het pand zowel veilig kan betreden als verlaten. 

In deze Blog is beschreven, hoe receptionistes bijdragen aan een memorabele gastbeleving

Wij kunnen ten alle tijden advies geven, neem vrijblijvend contact met ons op.

Telefoon: 036-3037005.  Mobiel: 0626 – 704693.  Mail: info@realestatefacility.nl 

 

 

receptionistes dragen bij aan gastbeleving

Meer Informatie over de receptiediensten

Indien u meer wilt weten over de receptiediensten. Neem dan vrijblijvend contact op. Wij helpen u immers graag. Daarnaast delen wij wekelijks een blog. Hierin worden de laatste trends en ontwikkelingen besproken. Indien u liever persoonlijk contact heeft, kunt u telefonisch contact opnemen. Wilt u meer informatie over het Uitbesteden van Receptiediensten? Neem dan hierboven contact met ons op. Indien u behalve over de Receptieservice basic meer wilt weten over de Receptieservices full  klik dan op de desbetreffende link. Of mail ons direct info@realestatefacility.nl

 

DutchEnglish