Guest Journey verbeteren

Wil jij meer structuur aanbrengen in je interne organisatie en tevens de samenwerking tussen bezoekers en medewerkers verbeteren? Begin dan bij de basis en ga de guest journey verbeteren. In plaats van allerlei rapportages met moeilijke statistieken, ga je rapporteren op basis van knelpunten in de klantenreis. Door knelpunten inzichtelijk te maken, kun je bepalen waar medewerkers bijgestuurd moeten worden.

Wat is een Guest journey?

Een guest journey oftewel klantenreis, is de reis die bezoekers afleggen gedurende een bezoek aan een organisatie. Deze reis begint al bij de en stopt op het moment dat een bezoeker het pand verlaat. Iedere gast beleeft deze reis anders en zal de gastvrijheidsbeleving anders ervaren. 

De klantenreis verbeteren

Om te beginnen moet je de belangrijke momenten in kaart brengen. Vervolgens beschrijf je wat de behoefte van de klant is, hoe je het de klant zo gemakkelijk mogelijk kan maken. Daarnaast beoordeel je op welke manier je onderscheidend wilt zijn. Tot slot delen wij een aantal voorbeelden om de klantenreis te verbeteren. 

 

Voor het bezoek

Bezoekers beoordelen uw organisatie voorafgaand aan een afspraak. Denk bijvoorbeeld aan een afspraakbevestiging of het verstrekken van relevante route informatie. Om te beginnen is het belangrijk dat een bezoeker aankomt in een schoon kantoor. Daarnaast hebben bezoekers ook een hekel aan wachten, veraangenaam daarom de wachttijden, zorg dat facilitaire voorzieningen beschikbaar zijn en tot slot waarderen gasten het wanneer je hun bij naam kent.

  • Genoeg parkeergelegenheid
  • Schone entreehal en WI-FI  voorzieningen
  • Groet gasten bij hun naam

Tijdens het bezoek

Gedurende het bezoek, is het belangrijk dat zowel bezoekers als medewerkers zich welkom voelen. Ergonomisch meubilair, goede luchtkwaliteit en een kop koffie dragen hier aan bij. Bezoekers hechten tevens veel waarden aan schone vergaderruimtes, zorg dan ook dat deze opgeruimd en gereserveerd zijn.

  • Prettig en ergonomisch meubilair
  • Heerlijke verse Koffie of thee en catering mogelijkheden
  • Zorg voor schone vergaderruimtes en zorg dat deze gereserveerd zijn

Na het bezoek

Bezoekers en gasten vormen ook na het bezoek een beeld van je organisatie. Het is belangrijk dat ook deze beleving positief is. Als receptionist kan je hieraan bijdragen door bijvoorbeeld een bedankbericht te sturen, maar het delen van weersinformatie en het vragen om feedback zijn ook voorbeelden om de ervaring na het bezoek te verbeteren.

  • Persoonlijk bedankbericht en verstrekken van reisinformatie
  • Weerinformatie delen en parkeerkaarten uitgeven
  • Vraag om feedback en begeleid bezoekers naar hun auto.

    Een persoonlijk advies van één van onze experts?


    036-303-7005  

    Of vul dit formulier in en wij nemen contact met u op.

    Je Guest journey verbeteren, wat zijn de voordelen?

    Wat zijn de voordelen van receptiediensten? Ten eerste is het niet langer nodig om zelf receptionistes te selecteren. Hierdoor bespaar je zowel tijd als energie. Ook vallen ziektekosten weg en bent u verzekerd van ervaren personeel. Hierdoor bespaar je tot wel 40 procent op de kosten.

    Ten tweede is het belangrijk dat bezoekers en medewerkers zich veilig voelen. Dit verbetert de productiviteit en tegelijkertijd daalt het ziekteverzuim. Daarnaast zijn medewerkers ook gelukkiger en loyaler naarmate het gevoel van veiligheid toeneemt, maar er is nog een reden waarom een veilige werkplek belangrijk is. Een veilige omgeving zorgt er namelijk voor, dat iedereen zichzelf kan zijn. 

    Tot slot verbeter je de klantenreis, iedere gast beleeft deze reis anders en zal de gastvrijheidsbeleving anders ervaren. Tijdens het gehele verblijf in uw kantoor hebben mensen het gevoel dat ze beschikken over een persoonlijke assistent. 

    Meer informatie om je guest journey te verbeteren

    Indien u meer wilt weten over de receptiediensten neem dan vrijblijvend contact op, wij helpen u immers graag. Daarnaast delen wij wekelijks een blog, hierin worden de laatste trends en ontwikkelingen besproken. 

    DutchEnglish